Wethouder en kandidaatsraadslid op plaats 2

Karin Peters

Zorg, Welzijn, Werk en Inkomen, Volksgezondheid, Onderwijs, Sport, Cultuur, Decentralisaties sociaal domein

Over Karin Peters

Karin Peters
Studeerde organisatiepsychologie in Tilburg (1993) en is vele jaren werkzaam geweest als personeelsmanager en loopbaanbegeleider in het bedrijfsleven en het arbeidsbureau in Nijmegen. Momenteel is zij partner in ‘Samenz Nijmegen’, een organsiatie voor niet medische hulp- en zorgdiensten, bedoeld om ouderen in staat te stellen zolang mogelijk zelfstandig in hun eigen vertrouwde huis te laten genieten.
Zij was wethouder in Mook en Middelaar in de raadsperiode  april 2006 tot december 2010. Haar portefeuille omvatte een breed pakket van Zorg, Welzijn, Sociale Zaken, Sport, Onderwijs, Kunst en Cultuur. Als wethouder heeft zij zich daadkrachtig sterk gemaakt voor de totstandkoming van o.a.
– de Brede School Molenhoek,
– Het Winkeltje in Middelaar (samen met Plus Mook en Dichterbij)
– het speelruimteplan,
– de komst van een mantelzorgmakelaar,
– een verzekering en website voor vrijwilligers,
– een sociaal aanvaardbaar minimabeleid,
Voordien was Karin onder meer werkzaam bij een Amerikaanse retailer in de functie van personeelsmanager. Haar loopbaan ontwikkelde zich van werving en selectie bij diverse bureaus naar loopbaanadvies, outplacement, psychologische onderzoek , training en coaching.
Karin is een energieke, daadkrachtige en communicatief ingestelde vrouw die naast gezin en werk actief deel uitmaakt van onze gemeenschap en zich steeds inzet voor de gemeenschap, o.a. voor de Molenhoekdag en diverse sportverenigingen, en voor Kids Rights.