Commissielid

Nico van Kessel

Over Nico van Kessel

Nico van Kessel, nummer 7 op de lijst voor de raadsverkiezing in Mook en Middelaar in 2018. Hij zat in de periode 2014 – 2018 voor de PvdA in de raad. En sinds die tijd actief als commissielid voor de PvdA en lid van het fractieberaad. Studeerde sociale psychologie (cum laude) aan de Radboud Universiteit. Is 37 jaar werkzaam geweest bij Instituut voor Toegepaste Sociale Wetenschappen (ITS) Radboud Universiteit Nijmegen. Hield zich bezig met onderzoek op het terrein van onderwijsbeleid, was afdelingshoofd en lid van het MT. Sinds oktober 2013 met pensioen en tussendoor werkzaam als freelance onderzoeker. Woont na 30 jaar in Ewijk sinds 2010 in Mook. Is hier actief binnen de PvdA.

Is voorzitter van de Vereniging Vrijwillig Landschapsbeheer Beuningen en was voorheen een aantal jaren politiek actief in de gemeente Beuningen als commissielid en als voorzitter van de Bestuurscommissie Openbaar Onderwijs. Is initiatiefnemer en voorzitter van de Stichting Kamermuziek Mook en Middelaar die sinds 2016 kamermuziekconcerten organiseert in de kerk van Mook. Een welkome aanvulling aan het culturele palet van de gemeente.

Hij is sinds 2020 secretaris van het Erfgoedplatform Mook en Middelaar. Plaatst geregeld berichten op Maasburen.nl over onderwerpen uit de geschiedenis van de gemeente en over actuele ontwikkelingen onderbouwd met statistische gegevens. Sinds 1979 lid van de PvdA vanuit de gedachte een bijdrage te leveren aan een rechtvaardigere samenleving waarin iedereen gelijke kansen krijgt.