Kandidaatraadslid

Els Dillerop-Lucassen

Over Els Dillerop-Lucassen

Samen delen. Naar elkaar omzien. Eerlijk zeggen wat je doet en doen wat je zegt. Dat is wat we onze kinderen al vroeg proberen bij te brengen. Het verwondert mij dan ook steeds weer hoe het rechtse populisme zo’n grote opmars heeft kunnen maken in ons land. Willen we ons echt laten leiden door het recht van de sterkste?

Frank en ik komen allebei van het Drentse platteland. Tijdens onze studietijd in Nijmegen wandelden we over de stuwwal: vakantie doordeweeks! Toen we ons gingen settelen leek een plekje vlak bij de Mookerheide ons dan ook een droomlocatie. Zo kwamen we in de Lindeboom terecht. Wat een goede keuze was dat! Inmiddels hebben we drie meiden en voelen we ons hier als een vis in het water bij de Phileretmai, als een bever bij Don Bosco en als hertjes bij Villa Bambi en de Adalbert Basisschool.

Frank en ik zijn beiden altijd politiek betrokken geweest. Jong, idealistisch, wereldverbeteraars met een rotsvast geloof in de sociaaldemocratie. In Mook kwam Frank al snel in aanraking met PvdA Lokaal Sociaal. Hij werd commissielid en na de vorige verkiezingen ook raadslid. Een frisse wind tussen mensen met jarenlange ervaring.

Zelf bleef ik meer op de achtergrond, het procesmatige. Folders opmaken, jassen bedrukken, kerstkaarten Photoshoppen en gevraagd of ongevraagd mijn mening geven over de onderwerpen / teksten / ideeën die in de loop van de tijd onder mijn aandacht werden gebracht. Ik ben trots op alle tinten rood die terug te vinden zijn in onze groep. Door goed naar elkaar te luisteren, kunnen we de inwoners echt een stem geven in de besluitvorming. Dat is waar het volgens mij om draait bij volksvertegenwoordiging.

Nu is het verkiezingstijd en is Frank wethouderskandidaat. Dat is natuurlijk een geweldige kans! Wil ik zitting nemen in de gemeenteraad? Nee, dat lijkt me niet wenselijk. Vanaf plaats nummer 10 op de lijst laat ik zien dat Lokaal Sociaal er is voor iedereen. Dat de partij zich inzet voor leefbaarheid voor gezinnen in de gemeente. Dat ik me vertegenwoordigd voel en PvdA Lokaal Sociaal ondersteun met hart, stem, pen en Photoshop. Vanaf plaats 10 op de lijst leer ik mijn dochters dat je moet doen wat je zegt, eerlijk zeggen wat je doet, samen delen en naar elkaar omzien.